تعمیر ایسیو ECU میتسوبیشی لنسر

تعمیر ایسیو ECU میتسوبیشی لنسر

تعمیر ایسیو ECU میتسوبیشی لنسر – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی ECU انواع خودرو ها در کلینیک تخصصی دیجی برد Digi-board صورت می گیرد.

نقش ECU در عملکرد موتور

ECU ، یک ماژول الکترونیکی در خودرو های سبک و سنگین می باشد که تمام عملکرد موتور و مصرف سوخت را نظارت و کنترل می کند و به عنوان مغز یک خودرو شناخته می شود.

واحد کنترل موتور (ECU) سیگنال‌ ها را از سنسور های مختلف  خودرو دریافت می‌ کند و سیگنال ها را معنا می کند و از چنین اطلاعاتی برای تنظیم تنظیمات موتور استفاده می کند تا مطمئن شود که موتور در بهینه ترین عملکرد خود قرار دارد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده یک ECU شامل : ریز پردازنده  (Microprocessor)، حافظه ، پورت های ورودی و خروجی ، منبع تغذیه ، حسگر ها ، عملگر ها (Actuators) و … می باشد.

یک موتور احتراق داخلی اساساً یک پمپ هوای بزرگ است که با استفاده از سوخت انرژی خود را تامین می کند. همانطور که هوا به داخل مکیده می شود، باید سوخت کافی برای ایجاد نیرو برای حفظ کارکرد موتور در حالی که مقدار مفیدی برای به حرکت درآوردن خودرو در صورت نیاز باقی می ماند، تامین شود. این ترکیب هوا و سوخت را “مخلوط” می نامند. مخلوط بیش از حد و موتور دریچه گاز کامل می شود، بسیار کم است و موتور نمی تواند خود یا ماشین را تغذیه کند.

یک ECU برای تعیین نسبت ترکیب هوا و سوخت متغیر های زیادی نظیر : دمای موتور ، دمای هوا ، دمای سوخت ، کیفیت سوخت ، راندمان پمپاژ موتور و … را در نظر می گیرد.در قسمت ورودی ECU ، سنسوز های دما و فشار داده های مورد نیاز سایر ماژول های داخل خودرو را جمع آوری می کند.

وظیفه اصلی واحد کنترل موتور تعیین مقدار  سوخت مناسب  با بهترین زمان بندی جرقه جهت دستیابی به عملکرد بهینه موتور می باشد. ، اگر ECU از کار بیفتد، سوخت و جرقه ایجاد نمی گردد و موتور بلافاصله خاموش می شود.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *